Известие

Collapse
No announcement yet.

Последствия от затапен ЕГР

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Първоначално публикувано от chavetoo Покажи съобщение
    Чрез ЕГР-а се определя количеството въздух което ще влезе в двигателя. При Е3 мисля е до 3000 об/м Клапана работи веднага след запалването на двигателя, дори и на студено. При изправен клапан въздуха е около 300мг затапи ли се въздуха отива х2. От там следва, че турбината вече е натоварена. Точно заради това след затапване, става по пъргава в ниските и започва да се чува турбината повече.
    Всичко това е при положение, че не се бие педала до долу. Натиснеш ли педала, клапана се затваря за части от секундата на 100% и веднага след това се опитва да нагласи въздуха. Винаги при натискане на педала клапана се затваря на 100% но времето на тези 100% зависи от това колко е натиснат педала......
    От тук следва, че турбината вече е натоварена много повече без клапана.
    Пълни глупости.
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

    Comment


    • #47
      Кое е пълна глупост? Няма да е лошо да кажеш, защото така ме изкарваш глупак.

      Comment


      • #48
        Ама доста глупости се наговориха тук.
        Дизела при отпускане на газта няма нужда да се разтоварва.
        Бензина се разтоварва от блоу оф клапана.
        При надув повечето съвременни дизели се разтоварват с помощ на промяна на ъгъла на атака на лопатките, или демек с променлива геометрия. По-евтините и/или по-стари дизели, както и почти всички бензинови мотори се разтоварват от уейстгейт клапана.
        Но се поомешаха понятията разтоварване от надуване (при ускорение) и разтоварване при рязко отпускане на газта, когато колата е била в надув.
        Дизела не е необходимо да се разтоварва по втория начин, защото технологично няма какво да затвори въздуха в колектора и маркучите, който е под налягане.
        Съответно той си спада постепенно до нулеви или ниски нива на надув.
        Не си мислете, че като отпуснете газта на дизела едва ли не започвал да смуче през ауспуха. Това беше най-якото в темата

        Когато двигателя е в режим, в който работи ЕГР-а, то може да има налягане на турбото < от обратното налягане в изпускателния колектор. Съответно не може да се "байпасне" турбината, защото просто налягането от ЕГР-а посока смукателен колектор е по-голямо от това създавано от турбото. Съответно ще има въобще смисъл от ЕГР. Ако налягането на турбото стане по-голямо, то ЕГР-а въобще няма да е необходимо да се отваря защото хем няма да върши работата за която е боцнат, хем ще смъква КПД-то на турбината. Е каква е далаверата в крайна сметка?
        Last edited by BO; d.m.y г., 23:06.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Comment


        • #49
          Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение

          Когато двигателя е в режим, в който работи ЕГР-а, то може да има налягане на турбото < от обратното налягане в изпускателния колектор. Съответно не може да се "байпасне" турбината, защото просто налягането от ЕГР-а посока смукателен колектор е по-голямо от това създавано от турбото. Съответно ще има въобще смисъл от ЕГР. Ако налягането на турбото стане по-голямо, то ЕГР-а въобще няма да е необходимо да се отваря защото хем няма да върши работата за която е боцнат, хем ще смъква КПД-то на турбината. Е каква е далаверата в крайна сметка?
          Идеята не е, че налягането на турбината ще премине през ЕГР-клапана и ще отиде в изпускателният колектор, защото и така да е пак ще е преди геометрията.
          Идеята е такава, че щом не навлиза нищо в смукателният колектор, то тогава и няма какво да завърти лопатките на турбината. Това е байпаса който прави ЕГР. Не може двигателя да си превърта едно и също количество въздух... и то хем да върти турбината хем да не позволява да навлиза свеж въздух.......
          А като е затапен ЕГР-а си навлиза въздух в двигателя, буталата го нагнетяват към турбината и от там се разчита, че геометрията ще го пропусне в изпускателната система без да завърта......

          Comment


          • #50
            Когато двигателя е в режим, в който работи ЕГР-а, то може да има налягане на турбото < от обратното налягане в изпускателния колектор. Съответно не може да се "байпасне" турбината, защото просто налягането от ЕГР-а посока смукателен колектор е по-голямо от това създавано от турбото. Съответно ще има въобще смисъл от ЕГР. Ако налягането на турбото стане по-голямо, то ЕГР-а въобще няма да е необходимо да се отваря защото хем няма да върши работата за която е боцнат, хем ще смъква КПД-то на турбината. Е каква е далаверата в крайна сметка?

            Tочно така,и това последното което написа а най-вярно,демек че над 2500 об.в мин,при италианките много рядко работи ЕГР-а
            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

            Comment


            • #51
              Първоначално публикувано от chavetoo Покажи съобщение
              Идеята не е, че налягането на турбината ще премине през ЕГР-клапана и ще отиде в изпускателният колектор, защото и така да е пак ще е преди геометрията.
              Идеята е такава, че щом не навлиза нищо в смукателният колектор, то тогава и няма какво да завърти лопатките на турбината. Това е байпаса който прави ЕГР. Не може двигателя да си превърта едно и също количество въздух... и то хем да върти турбината хем да не позволява да навлиза свеж въздух.......
              А като е затапен ЕГР-а си навлиза въздух в двигателя, буталата го нагнетяват към турбината и от там се разчита, че геометрията ще го пропусне в изпускателната система без да завърта......
              Не ти схванах писането нещо.
              Демек не разбирам какво твърдиш с това мнение, че нещата не са верни ли, че ЕГР-а не байпасва или пък байпасва, някакво налягане ли...
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Comment


              • #52
                Първоначално публикувано от chavetoo Покажи съобщение
                щом не навлиза нищо в смукателният колектор
                При турбодизелите в смукателния колектор нама вакуум(за разлика от бензина)в смукателния колектор винаги има налягане.
                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                Comment


                • #53
                  Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                  Само, че изгорелите газове които се връщат, те не горят. Те изгарят/обгарят и освен да замърсяват иначе прясната горивовъздушна смес и да понижават ефективността от горенето другото което правят е единствено и само свързано с екология. От механично затваряне на ЕГР без да се укаже софтуерно, че той е затворен и сметките на тотално влезлия въздух в мотора да се оправят така, че да се ползва само въздуха измерен от дебитомера възможно повишение на разхода и мощността е само защото ЕКУ-то влиза в друг режим на работа с въздуха. Влиза в режимите на високото количество въздух, където и сместа е зададена да бъде по-богата.
                  Колега, обясни моля те какъв е този друг режим на работа в който влиза ЕКУ-то?
                  FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD100 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител

                  Comment


                  • #54
                    Другия режим се казва авариен освен физика в процеса на ЕГР има и малко химия и не е вярно ,че е само екология.
                    Не всички, които се скитат, са изгубени.

                    Comment


                    • #55
                      Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                      Другия режим се казва авариен освен физика в процеса на ЕГР има и малко химия и не е вярно ,че е само екология.
                      Незнам дали става въпрос за аварийния режим колега. Ако става въпрос за него как тогава ще се увеличи мощността? Точно за това помолих колегата оем да разясни.
                      FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD100 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител

                      Comment


                      • #56
                        Първоначално публикувано от MitakaNeikov Покажи съобщение
                        Незнам дали става въпрос за аварийния режим колега. Ако става въпрос за него как тогава ще се увеличи мощността? Точно за това помолих колегата оем да разясни.
                        Колата почва да работи с прекомерно обогатена смес защото компютъра не знае какво точно става,той ''бърка сместа'' по данни на датчици.Всичко е навързано и не бива да се променя с лека ръка,аз си карам колата,така както оригинално е проектирана.Винаги ми е било интересно от къде черпите толкова изчерпателна информация и сте толкова компетентни,като изключим другите автофоруми?
                        Last edited by lordliness; d.m.y г., 18:25.
                        Не всички, които се скитат, са изгубени.

                        Comment


                        • #57
                          Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                          При турбодизелите в смукателния колектор нама вакуум(за разлика от бензина)в смукателния колектор винаги има налягане.
                          Не е точно така, но това е друга тема.

                          Казвам пак какво искам да кажа. Когато ЕГР-а се отвори, част от това което отива към турбината вече не отива към нея ами се връща обратно в смукателният колектор. От там следва, че вече нещото което върти турбината е по малко и аджеба няма какво да я върти............

                          Когато се затапи ЕГР-а се увеличава количеството на въздух което преминава през турбината, това е допълнително натоварване за нея. Щом дебитомера отчита повече въздух, то тогава ЕКУ-то прави корекция на сместа според това което му е заложено.
                          Черпят информация от пишман маперите, прочели някоя карта и си мислят, че вече знаят какво и защо мърда.
                          ЕДИТ: аз не съм мапер.
                          Last edited by chavetoo; d.m.y г., 18:46.

                          Comment


                          • #58
                            Аз вече забравих какъв беше въпроса първоначално
                            Напоследък при проблем с ЕГР системата (засечен точно по показания на дебитомер) директно се отива към авариен режим и спад в мощността.

                            Аз пък си държа на своето - ЕГР е само за екология. Нищо не разтоварва - освен сажди.
                            Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                            Lancia Kappa JTD '98 -

                            Comment


                            • #59
                              Първоначално публикувано от chavetoo Покажи съобщение
                              Не е точно така, но това е друга тема.

                              Казвам пак какво искам да кажа. Когато ЕГР-а се отвори, част от това което отива към турбината вече не отива към нея ами се връща обратно в смукателният колектор. От там следва, че вече нещото което върти турбината е по малко и аджеба няма какво да я върти............

                              Когато се затапи ЕГР-а се увеличава количеството на въздух което преминава през турбината, това е допълнително натоварване за нея. Щом дебитомера отчита повече въздух, то тогава ЕКУ-то прави корекция на сместа според това което му е заложено.
                              Черпят информация от пишман маперите, прочели някоя карта и си мислят, че вече знаят какво и защо мърда.
                              ЕДИТ: аз не съм мапер.
                              Ти нещо май забравяш,че турбината има и студена част,която е определяща за това колко въздух влиза в мотора.Всичко зависи от това колко си натиснал педала на газта,демек ако е малко натисната,имаме малко надув,ЕГР-а е отворен на 40-50 %,в момента който натиснеш педала,вече имаме повече надув,сътветно ЕГР-а се затваря и няма как да се разтоварва турбината.За другото което казваш че остават малко изгорели газове и няма какво да върти турбината,ами пресния въздух който влиза през студената част,къде отива в случая Нали се сещаш,че ако не се отчита правилно входящия въздух,или го няма,турбината няма да се развърта,независимо от изгорелите газове

                              П.С.Ще ми е интересно да споделиш откъде черпиш ти твоите познания,щом твърдиш за хората такива работи................

                              ---------- Post added at 20:42 ---------- Previous post was at 20:38 ----------

                              Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                              Другия режим се казва авариен освен физика в процеса на ЕГР има и малко химия и не е вярно ,че е само екология.
                              Не е авариен,в авариен режим влизат новите дизели/евро 4,5/,старите не,просто като запишат грешка,ЕКУ-то минава на режим предварително зададен в него/за такива случаи/,затова колата започва да върви малко повче,и да харчи малко повече/обикновенно,повишаването на разхода е незабележимо/...............
                              Last edited by Mury; d.m.y г., 20:46.
                              Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                              Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                              Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                              Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                              Comment


                              • #60
                                Това е режим в който колата не работи в нормални параметри и ти позволява на ход да се докопаш до сервиз.Има авария в някой възел значи е авариен режим Или по скоро както казваш работи по предварително зададени параметри без да се съобразява с някои входящи показатели.Това за мен е авариен режим.Аз все пак не разбирам кой знае колко.
                                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                                Comment

                                Working...
                                X